SAĞLIKLI BESLENME DANIŞMANLIĞI: Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından sağlık; “fiziksel, mental ve ruhsal olarak tam bir iyilik hali” olarak tanımlanmaktadır. İnsan sağlığını etkileyen faktörler de, genetik ve çevresel olarak iki sınıfa ayrılmaktadır.

Beslenme tarzımız ile, günlük performansımızı, psikolojimizi, iyilik halimizi, vücut ağırlığımızı kontrol edebilir; aynı zamanda genetik olarak risk taşıdığımız bazı kronik hastalıklara yakalanma riskimizi arttırabilir veya azaltabiliriz. Hatta kişiye özel doğru bir beslenme planı ile, kronik hastalıklar nedeniyle oluşabilecek erken ölüm riskini bile en aza indirgemiş oluruz.

Sağlığın sürdürülebilmesi ve yaşam kalitesinin arttırılması için, herkesin kendi fizyolojisine uygun, sağlıklı beslenme modelini yaşam tarzı haline getirmesi gerekmektedir. Beslenme parmak izi gibidir. Her bireyin ki, kişiye ve kendine özeldir.

HASTALIKLARDA BESLENME TEDAVİSİ: Günümüzde pek çok mevcut hastalıkların temelinde, düzensiz ve sağlıksız bir yaşam tarzı yatmaktadır. Düzenli ve dengeli bir yaşam ile, bir çok hastalığın önüne geçilebilir veya iyileşme sağlanabilir. Alanında uzman bir diyetisyen ile mevcut hastalıklarınıza ve yaşam tarzınıza göre uygulayacağınız bir beslenme metodu, pek çok hastalıkla baş etmenizi kolaylaştıracaktır.

Özellikle diyabet, çölyak hastalığı, kalp-damar hastalıkları, obezite, böbrek hastalıkları, kanser, metabolik sendrom, hipertansiyon gibi yaygın görülen hastalıkların tedavisinde tıbbi beslenme tedavisi zorunludur. Mutlaka tedavi protokolünde yaşam tarzı değişikliği önerilmektedir.

ELİMİNASYON DİYETİ: Eliminasyon diyeti, bağırsaklardaki bağışıklık sistemi cevabını düzenlemek amacıyla, potansiyel antijen olarak görülen tüm besinleri kesmek esasına dayanan bir yöntemdir. Eliminasyon diyetiyle, vücudun tolere edemediği  besinleri diyetten keserek (elimine ederek), metabolizmayı sıfırlamak ve mevcut semptomların yok edilmesi hedeflenir. Kronik inflamatuar hastalıkların iyileşmesinde çok etkili bir metottur. Ortalama 3-6 hafta arası uygulanabilmektedir. 6.haftanın sonunda, diyetten çıkartılmış besinler 3 gün kuralı ile yavaş yavaş beslenmeye eklenerek, etkileri denenmektedir.

ELİMİNASYON DİYETİNDE YASAK OLAN BESİN GRUPLARI

  1. Tüm Şeker Ve Tatlandırıcılar (Fruktoz Şurubu-Sükroz- Şeker)
  2. Tahıl grubu
  3. Süt ve Ürünleri
  4. Yumurta ( kişisel farklılık gösterebilir)
  5. İşlenmiş Et Ürünleri (Salam-Sosis-Sucuk)
  6. Kabuklu Deniz Ürünleri
  7. Mısır
  8. Soya Ve Soya İçeren Ürünler
  9. Alkol
  10. Domates-Biber-Patlıcan Ve Patates Gibi Yeni Dünya Sebzeleri (kişisel farklılık gösterebilir)

DÜŞÜK KALORİLİ KETOJENİK DİYET (SDM DİYET): Düşük kalorili ketojenik diyet, günlük karbonhidrat tüketiminin 50 gr /gün ve altına indirildiği, günlük protein alımının, ortalama kg başına 1,5 gr / gün protein alımı (toplam enerji alımının ≃% 40’ı) kalan enerjinin yağdan sağlandığı bir diyet programıdır. Amaç, temel enerji kaynağımız olan karbonhidratları sınırlayıp, glikojen depolarını boşaltarak, enerjinin yağ yakarak sağlanmasıdır. Bu mekanizmaya ketozis denmektedir. Ketojenik mekanizma ile hızlı bir kilo kaybı hedeflenir. Ketojenik beslenmeye uygun, fonksiyonel besinlerle diyet desteklenmektedir.

 

Sohbet Başlat
DolphinMed Whatsapp Hattı
Sorularınız Mı Var? Hemen Bize Yazın.